Autor Wiadomość
<  Polski Fiat 127 ??
Popielaty
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 12:21 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

a Duży Fiat?! przecież to jest tylko nadwozie od 125, a ma wielu zwolenników, a w Polsce by było nie realne żeby kupić całą licencję jakiegoś samochodu, a poza tym FSO już miała opracowane silniki 1800 i 1600 z Akropolis i Monte Carlo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kpt.witko
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 2:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 538
Skąd: z Grodu Kraka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Scania CN 113 CLL czasem Scania Omni City

I po co kupować kolejne licencje? Lepiej byłoby robić warsa. Tyle, że dochodzimy do punktu, że Włosi nie skredytowaliby nam oprzyrządowania do konkurencyjnego samochodu a do 132 już bardziej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 3:05 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7574
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

czak ptak napisał:
a Duży Fiat?! przecież to jest tylko nadwozie od 125, a ma wielu zwolenników, a w Polsce by było nie realne żeby kupić całą licencję jakiegoś samochodu, a poza tym FSO już miała opracowane silniki 1800 i 1600 z Akropolis i Monte Carlo
Przecież 125p był całą licencją, nie produkowaliśmy wcześniej własnego Fiata 1300/1500. Bobek też był całą licencją. Warszawa też. Cinquecento też pewnie by było.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Popielaty
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 3:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

Polski Fiat 125p był z 2 licencji: nadwozie od modelu Fiat 125 i podwozie z silnikiem od modelu Fiat 1300/1500, Polonez to też było tylko nadwozie,a reszta od 125p, cała licencja to była Warszawa i 126p (i to FSO sporo kosztowało). A właśnie na produkcję nowego samochodu polskiego nie byłoby nas stać, a FIAT nie sfinansowałby Warsa, bo to konkurencja, masz rację kpt.witko
Reasumując w Polsce nie było funduszy na rozwój motoryzacji, ale i tak Polskie Fiaty, Warszawy i Polonezy zmotoryzowały Polskę pomimo swojej pseudo doskonałości i nowoczesności
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 5:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1738
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

czak ptak napisał:
Polski Fiat 125p był z 2 licencji: nadwozie od modelu Fiat 125 i podwozie z silnikiem od modelu Fiat 1300/1500, Polonez to też było tylko nadwozie,a reszta od 125p, cała licencja to była Warszawa i 126p (i to FSO sporo kosztowało). A właśnie na produkcję nowego samochodu polskiego nie byłoby nas stać, a FIAT nie sfinansowałby Warsa, bo to konkurencja, masz rację kpt.witko
Reasumując w Polsce nie było funduszy na rozwój motoryzacji, ale i tak Polskie Fiaty, Warszawy i Polonezy zmotoryzowały Polskę pomimo swojej pseudo doskonałości i nowoczesności

125p to nie były dwie licncje. To była jedna na samochód 125p, który był innym samochodem niż 125 - po prostu osobny model. Tak jak łada 2101 to nie licencja na czyste 124 itd. A tak wogóle to 125p nie ma nadwozia ze 125 tylko z Fiata 1600... Cool
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 407 SW Premium 2,0 HDI Automat
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Popielaty
PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 6:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

4971 napisał:
A tak wogóle to 125p nie ma nadwozia ze 125 tylko z Fiata 1600... Cool

Shocked Shocked Shocked Shocked Oooo a to ciekawe Exclamation
chodzi ci o to?:
http://www.arcar.com.ar/fotos/vehiculos/11939-Fiat-1600.jpg
a to jest odmiana Fiata 125 czy zupełnie co innego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trool
PostWysłany: Pon Sty 18, 2010 2:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 153
Skąd: warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez/fiat125p/126p/900familiare

[quote="czak ptak"a poza tym FSO już miała opracowane silniki 1800 i 1600 z Akropolis i Monte Carlo[/quote]

nie mialo opracowanych silnikow tylko te silniki byly zakupione od wlochow i byly potrzebene to utworzenia homologacji na rajdowki. Co innego jak by te silniki siedzialy za miast ohv do konca produkcji. Niemyl pojeci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Popielaty
PostWysłany: Pon Sty 18, 2010 2:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

o nie, silnik 1600 był zrobiony w Polsce, to był rozwiercony 1500, natomiast 1800 był już kupiony, no i musiałyby siedzieć do końca produkcji, albo FSO musiałoby opracować jakiś nowy silnik ale to kolejne koszta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sanitariusz
PostWysłany: Pon Sty 18, 2010 4:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

czak ptak napisał:
o nie, silnik 1600 był zrobiony w Polsce, to był rozwiercony 1500
1600 ohv z poloneza i ostatnich kantów to faktycznie było rozwiercone 1500, ale w mc był 1600 dohc. poza tym to nie te lata, 1600 ohv wprowadzono bodaj w 86r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
JOZEF_STALIN
PostWysłany: Pon Sty 18, 2010 8:53 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 750
Skąd: LUBLIN Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: POLSKI FIAT 132p :)

Czak ptak. Proponuje zapoznać się z historią FSO, a dopiero potem sie wypowiadać.

Nie myl silników OHV z DOHC.
_________________
SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Trool
PostWysłany: Wto Sty 19, 2010 8:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 153
Skąd: warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez/fiat125p/126p/900familiare

Ja tam radze ogolnie sie zapoznac historia nie tylko FSO a i Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Popielaty
PostWysłany: Sro Sty 20, 2010 8:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 308
Skąd: Śrem Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Classic

A ja radzę ogólnie zapoznać się z historią świata a i wszechświata
Co ma piernik do wiatraka??!!! i historia Polski z silnikami Shocked
poprostu pomyliły mi się lata
kolejny dowód na to że na forum nie wolno wyrażać własnych opinii
a wracając do 127 i 132, Polska poprostu nie była w stanie kupić licencji ani na silnik, ani na nadwozie, ani na wnętrze, ani na kierownicę. Koniec Tematu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Sro Sty 20, 2010 11:55 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1738
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

czak ptak napisał:
A ja radzę ogólnie zapoznać się z historią świata a i wszechświata
Co ma piernik do wiatraka??!!! i historia Polski z silnikami Shocked
poprostu pomyliły mi się lata
kolejny dowód na to że na forum nie wolno wyrażać własnych opinii
a wracając do 127 i 132, Polska poprostu nie była w stanie kupić licencji ani na silnik, ani na nadwozie, ani na wnętrze, ani na kierownicę. Koniec Tematu
Nie ma to jak się pomylić o 10 lat... Polska kupiła licencje na silniki 1600,1800,2000 tylko przez stan wojenny i ogólny kryzys nie rozpoczęła produkcji....
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 407 SW Premium 2,0 HDI Automat
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
oldi
PostWysłany: Czw Sty 21, 2010 12:01 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

czak ptak napisał:


a wracając do 127 i 132, Polska poprostu nie była w stanie kupić licencji ani na silnik, ani na nadwozie, ani na wnętrze, ani na kierownicę. Koniec Tematu

I tu się z Tobą kolego nie zgodzę - Polska w latach 70-tych zakupiła bardzo wiele licencji w tym na podzespoły samochodowe.Faktem jest,że bardzo dużo z nich nie było wykorzystanych i wdrożonych i często te zakupione licencje były gorsze od rozwiązań polskich konstruktorów i zabijały polską myśl techniczną i tu podam przykład licencji na ciągniki Massey-Ferguson gdy w tym czasie skonstruowano lepsze polskie projekty i wprowadzono zakaz prac nad nimi Crying or Very sad
Ale to już temat na inne opowiadanie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cytryn_126
PostWysłany: Czw Sty 21, 2010 10:56 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

czak ptak napisał:
a wracając do 127 i 132, Polska poprostu nie była w stanie kupić licencji ani na silnik, ani na nadwozie, ani na wnętrze, ani na kierownicę. Koniec Tematu


Eeee, zawiodłem się. Myślałem, że napiszesz, że nam ruskie zabroniły. Laughing
Polska była w stanie kupić licencję na 127 i taką możliwość rozważano. Tyle tylko, że to byłaby największa pomyłka w historii naszej motoryzacji, bo Ty jako przeciętny Kowalski odkładać na pierwszy samochód 10 lat - odkładałbyś na niego lat 15 albo 20, aż byś się zestarzał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 4
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Auta studyjne i prototypowe

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl