Autor |
Wiadomość |
< Beskid |
|
Wysłany:
Czw Kwi 27, 2006 10:12 pm
|
|
|
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy
|
|
Takie fotki znalazłem w gazecie
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Czw Kwi 27, 2006 10:25 pm
|
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 564
Skąd: Poręba (Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak
|
|
To auto nie jest zbyt ładne - wygląda jak Renault Twingo ale gdyby weszło do produkcji to zapewne zyskałoby dużą popularność, ale niestety wtedy były takie czasy, że trudno było coś takiego wprowadzić do produkcji. |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią Kwi 28, 2006 7:32 am
|
|
|
Dołączył: 26 Kwi 2005
Posty: 326
Ostrzeżenia: 0/3
|
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią Kwi 28, 2006 7:33 am
|
|
|
Przodownik FPM
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 718
Skąd: Oborniki Śląskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Zetor 25 1948r., Zetor 25K 1958r., Ursus C-325 1962r.
|
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto Maj 16, 2006 1:46 pm
|
|
|
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 14
Skąd: Pleszew [WLKP] Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: WFM M06 1955r.
|
|
wreszcie polskie jednobrylowe auto... szkoda tylko ze nie weszlo do seryjnej produkcji... mysle ze zyskalo by slawe... |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto Maj 16, 2006 10:33 pm
|
|
|
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 1237
Skąd: Wojkowice(Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 6xMotorynka, Suzuki RG 80
|
|
przypomina mi citreona głownie c2, c3 niewiem czemu, jak by nie było polacy mieli proste a zarazem skuteczne plany i rozmyślenia _________________ Kupie każdą część do Rometa... od całego motorku po śrubke
Motorynka Pony M301 1988 mniam |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro Maj 17, 2006 7:44 am
|
|
|
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 14
Skąd: Pleszew [WLKP] Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: WFM M06 1955r.
|
|
no mi zdecydowanie przypomina c2.... do ma pochodna bryle nadwozia oraz linie bocznych szyb.... |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro Maj 17, 2006 3:26 pm
|
|
|
Przodownik FPM
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 718
Skąd: Oborniki Śląskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Zetor 25 1948r., Zetor 25K 1958r., Ursus C-325 1962r.
|
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie Lip 30, 2006 10:39 pm
|
|
|
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 519
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p;w124;Derby;Borek
|
|
Jak dla mnie BESKID wymiata, podoba mi się. Fajna maszynka, jeśliby wszedł do produkcji to większość małych "zachodnich" aut nie miałaby szans pewnie cenowo. Popularność tego małego "pierdziocha" byłaby OGROMNA. Super mieli chłopaki pomysł. |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie Lip 30, 2006 10:49 pm
|
|
|
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 1237
Skąd: Wojkowice(Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 6xMotorynka, Suzuki RG 80
|
|
powiedzcie mi czy ta kierownica jest napewno orginalna w tym beskidzie? i w jakich autach ona była wykorzystywana! bo na allegro widzialem taka i był opis Kierownica Tuningowa do Malucha! _________________ Kupie każdą część do Rometa... od całego motorku po śrubke
Motorynka Pony M301 1988 mniam |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto Sie 08, 2006 10:08 pm
|
|
|
Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 1
Skąd: Łodź Ostrzeżenia: 0/3
|
|
A ja was zaskocze bo mi sie bardzo podoba ten samochód i jakby go wprowadzili do sklepu to bym kupił go bo lubie male samochody !! i kanciate !  |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pon Sie 21, 2006 9:49 pm
|
|
|
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: tam gdzie stało ZOMO Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Mitsubishi Lancer
|
|
przepiękne polskie auto - jak na tamte czasy to wymiatałby spokojnie konkurując z zachodnimi samochodami a i my mielibysmy swoją markę a nie tłukli się maluchami. Ehhh jak ja tęsknie za polskim autem... nawet Clic padł a dzisiaj próbowalem wejsc na jego stronę www.clic.pl i tez juz nie dziala kolejne polskie auto idzie w zapomnienie... |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pon Sie 21, 2006 11:23 pm
|
|
|
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7601
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół
|
|
Spychacz napisał: |
przepiękne polskie auto - jak na tamte czasy to wymiatałby spokojnie konkurując z zachodnimi samochodami (...) |
Niekoniecznie, niektóre samochody są po prostu zbyt nowoczesne na swoje czasy i mimo, że wszyscy się nimi zachwycają - nie ma na nie zbytu. _________________ Jestem koneserem, czy jakoś tak. |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto Wrz 12, 2006 11:43 pm
|
|
|
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 182
Skąd: Tychy Ostrzeżenia: 0/3
|
|
co to maluch był dawcą części czy jak
bliżej nie znam tego auta jaki był oryginalny bedkid?
bo na fotkach jest beskid który ma felgi z malucha a ten biały tablice ze wskaźnikami |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro Wrz 13, 2006 4:04 pm
|
|
|
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 114
Ostrzeżenia: 0/3
|
|
Cytat: |
co to maluch był dawcą części czy jak |
Tak. Fiat 126p "Maluch" był dawcą części dla Beskidów. Były lata 80-te więc na wszystkim oszczędzali i nic się nie marnowało. Pomysł na jednobryłowe nadwozie był natomiast oryginalny i stanowił do początku lat 90-tych patent polski. Później, gdy wygasł (bo zabrakło na niego pieniędzy) identyczny (czyt. skopiowany) patent zgłosił Renault i zaczął produkcję Twingo. Francuzi do dziś trzymają rękę na tym "wynalazku".
Ciekawostką jest natomiast, że silnik 0,7 litra do Beskida był później produkowany przez FIATA i stosowany w seryjnym modelu Fiat Cinquecento.
Zdjęcia dwóch Beskidów w Muzeum BOSMAL w Bielsku-Białej.
http://www.bosmal.com.pl/image.php?id=105#
http://www.bosmal.com.pl/bin/109
Pierwszy to prototyp z 1983 roku (tablica rejestracyjna BOSMAL 1983), ale ten drugi jest bardzo ciekawy (tablica rejestracyjna BESKID). Przypomina trochę Fiata CC (tylko tył ma zupełnie inny niż Cinquecento).
Może ktoś coś wie więcej na temat tego nietypowego? |
|
|
|
 |
|