Autor Wiadomość
<  Artykuły o PN-ie w czasopismach
4971
PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 1:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1764
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

stivek napisał:
Druzgocący test...

Niby tak, ale lekko stronniczy - Łada w najbardziej wypasionej wersji (2107 z dodatkami), Skoda także. Gdyby wzięli Primę było by trochę lepiej...
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 3008
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
stivek
PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 2:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Prima widac byłaby za droga, już zwykły LE jest najdroższy ( akwarium wtedy jeszcze nie było). Poza tym te ładne felgi, nosek z przodu, naklejone paski, szyberdach czy radio nie zmieniłyby chyba w ogóle punktacji oprócz pogorszenia w kategorii koszty.

Najbardziej narzekają na prowadzenie Poloneza i tylne zawieszenie. Zrozumiałe jest , że jazda krętymi drogami jest męcząca w Polonezie, ale brak stabilności w jeździe na wprost??? Ciekawe co by powiedzieli gdyby mogli się przejechac współczesną Hondą Civic...


Narzekają na suiektywnie słabsze osiągi Poloneza niż Łady ( tzn nie daje sie odczuć wyzszej teoretycznej mocy ), dają Polonezowi tyle samo punktów za osiągi co Skodzie, a w tabeli pomiarów przyśpeszenia i elastyczność Poloneza jest na poziomie najlepiej ocenianego Yugo. W punktacji kierowano się subiektywnymi wrażeniami a nie pomiarami, w tym leży pewna stronniczość.

Ociężałość Poloneza w osiągach, to tylko kwestia pomiaru 0-30mph ( najgorszy czas z 4 aut ). To akurat jest prawdziwe, wszyscy wiemy, że gdy po depnięciu na pierwszym biegu i przełączeniu na drugi następuje pewne zdławienie. Ale sprint do 60 mil daje już najlepszy rezultat. Widać, że 4 bieg jest zbyt długi też.

Trochę też dziwny tylko 1 punkt w kategorii "living with car", kiedy jako minus wymieniono tylko ciężko działające przełączniki. W Yugo chodziło wszystko tak lekko? A jakość materiałów, nawet wypasiona Skoda przy Polonezie jest toporna w środku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TS
PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 3:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 297
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Twin Sport

Tez mnie zaskoczył wynik testu,a szczególnie ocena wnętrza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TS
PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 11:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 297
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Twin Sport

Nowa dostawa polonez zaleskiego


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Moch
PostWysłany: Czw Gru 09, 2010 5:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 519
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p;w124;Derby;Borek



źródło : MOTOR nr 8 < 2280 >, 22 lutego 1997
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
sfist
PostWysłany: Czw Gru 09, 2010 5:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 188
Skąd: Gdańsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiaty




_________________
"Nowy, lepszy Polonez..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
David
PostWysłany: Czw Gru 09, 2010 5:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Brzeg Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 125p, 1980r.

Moch napisał:


źródło : MOTOR nr 8 < 2280 >, 22 lutego 1997


"Silnik zyskał na mocy, samochód jest bardziej dynamiczny, odczuwa się lepsze przyspieszenie. Jest ono chyba porównywalne z autem z silnikiem Rovera"

Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Golderes
PostWysłany: Czw Gru 09, 2010 11:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 208
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Made in Poland ....

Choc bardzo rzadko zgadzam sie z tym co misze p.Skoczek, to tu sie zgodze. Jazda Poldkiem z silnikiem MPI, to zupelnie inna bajka w porownaniu z GLI, GLE itp. Przyspieszenie jestco prawda gorsze niz w Roverze, ale i tak da sie tym jechac calkiem dynamicznie. Juz w 1997 powinni zrezygnować z GLIi robic wyłącznie GSI, W ten sposob spora grupa klijentow nie zniechecilaby sie do PN w nowej wersji. Jodnopunktowy wtrysk to zupelna porazka w koncowce lat 90-tych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LeszekR
PostWysłany: Sro Gru 22, 2010 8:40 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 505
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1980, Polonez 1989, Polonez Caro 1996,FSO Truck 1989,VW golf V 1,9TDI, Fiat Panda

Oto jeden z artykułów na temat PNa odnalezionych podczas wertowania mojego archiwum







Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
aurel
PostWysłany: Sro Gru 22, 2010 3:14 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1202
Skąd: Częstochowa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 600 77', 126 bambino650 "yellow" 81', FSO 2.0CE 86' 125p 75'

Golderes napisał:
Choc bardzo rzadko zgadzam sie z tym co misze p.Skoczek, to tu sie zgodze. Jazda Poldkiem z silnikiem MPI, to zupelnie inna bajka w porownaniu z GLI, GLE itp. Przyspieszenie jestco prawda gorsze niz w Roverze, ale i tak da sie tym jechac calkiem dynamicznie. Juz w 1997 powinni zrezygnować z GLIi robic wyłącznie GSI, W ten sposob spora grupa klijentow nie zniechecilaby sie do PN w nowej wersji. Jodnopunktowy wtrysk to zupelna porazka w koncowce lat 90-tych

Zgadzam się w 100%. Jedyne OHV jakie bym kupił i może kupię to GSI. Bardzo przyjemne w jeździe, przy okazji pali dość przyzwoicie - do 10l benzyny. Rover to rover, on moim zdaniem głównie na trasę dobry, gdzie można popiłować Smile
_________________
blacharka&mechanika&lakiernictwo, info PW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kaczor
PostWysłany: Pią Gru 24, 2010 8:07 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 125
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1.6SLE MR88, Daewoo - FSO Leganza 2.0CDX MR98

piłować można wszędzie nawet od świateł do świateł i Rover dobrze to znosi
_________________
Piotrek-Kaczor

FSO Polonez 1.6SLE MR 88
FSO Polonez Caro 1.4 16V MR 95
Daewoo - FSO Leganza 2.0CDX MR 98
www.fso-sa.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
stivek
PostWysłany: Nie Sty 23, 2011 5:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Zdzisław Podbielski w Młodym Techniku, 7/1978:





i MT 5/1988:

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kocham125p
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 12:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 564
Ostrzeżenia: 0/3

http://www.motor-talk.de/blogs/italeri1947-hans-hitparade-von-autos-die-keiner-wollte/fso-polonez-1500-1989-t3026791.html

Sprobuje skombinowac lepsza jakosciowo wersje.
Chodzi o to, ze RFN testowalo nowego Poloneza ktorego FSO probowalo eksportowac tam.
Cytat: Kierownica dotyka sie jakby byla z lukrecji Laughing
Cytat z linka: Parada Hans`a samochodow ktorych nikt nie chcial.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 10:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2334
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

No, to jest coś ciekawego. Nie spotkałem się wcześniej z testem Poloneza w Auto Bildzie. Fajnie by było dorwać taki bardziej czytelny skan tego testu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kocham125p
PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 12:28 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 564
Ostrzeżenia: 0/3

Staram sie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 4
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl