Autor Wiadomość
<  SHL M17 Gazela
amigas
PostWysłany: Czw Cze 08, 2006 2:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 63
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 125p 1300 1971r

Zapraszma do dyskusji o chyba najbardziej przełomowym motocyklu epoki PRLu (dostępnym w ramach produkcji seryjnej:))
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Jacot
PostWysłany: Pią Cze 09, 2006 1:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

Skoro zaprosiłeś do dyskusji to zapytam : co rozumiesz pod pojęciem "najbardziej przełomowy" Question Smile
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jacor
PostWysłany: Pią Cze 09, 2006 6:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Cze 2005
Posty: 215
Skąd: Kobyłka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Ryś MR1B, Żak MR2, Komary:2320, 2330, 2350, 2351, 2361, Romet Pegaz 710, Motoynka Pony 301, WSK M06B1. Iż Planeta

Chyba chidziło mu o tzw design wyprzedzający lekko epokę.???
_________________
www.jacomoto.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
amigas
PostWysłany: Sob Cze 10, 2006 11:54 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 63
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 125p 1300 1971r

dobra dobra już się tłumacze:) primo - chciałem jakoś rozkręcić dyskusje, secundo - sam takową niedługo posiąde a przełomowy - chodzi mi o zastosowanie przemyślnych rozwiązań technicznych (ala blokada kierownika blokujaca nie tylko ruch kierownicy ale także siedzenie ibak), wejście w niszę designer'ską niszę. NIe wspominając o ppojawieniu się 12 volt'owej instalacji, zmyślnym otwieraniu siedzonka irozsadnym kompromisie zawieszeniowym z przodu łączący mwzględną sztywność z wygodą rozwiązań z M11 (czyli krótszy wachacz ale ciągle ciągniony:))
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Dżepetto
PostWysłany: Sob Cze 10, 2006 9:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 1237
Skąd: Wojkowice(Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 6xMotorynka, Suzuki RG 80

no panowie jest tak ze jak by nie było gazelka była robiona na wzór MZ ES 250 Trophy i Jaskółka ! Posiadałem Jaskółke i wiem conieco o niej , Gazelke tez mialem i powiem tak motor poprostu pieknosc jak na tamte lata, ale minus jest taki ze jak byl slaby akumlator to nie odpaliłeś jej, i moj tata za młodu tez mial problemy z akumlatorem
_________________
Kupie każdą część do Rometa... od całego motorku po śrubke

Motorynka Pony M301 1988 mniam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Jacot
PostWysłany: Pon Cze 12, 2006 9:02 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

Dżepetto napisał:
no panowie jest tak ze jak by nie było gazelka była robiona na wzór MZ ES 250 Trophy i Jaskółka !



Eno, czy aby na pewno?Smile Jak by nie patrzyc "dizajnersko" to Gazela wprost pochodzi od M14 i M16, konstrukcyjnie tez co nieco:) Pierwszy projekt M14tki byl opracowany przez plastykow (pewnie dlatego byl taki brzycki:) A Tropicielka kiedy weszla? i kto sie wzorowal?
Stad zreszta moje pytanie o charakter przelomowosci bylo:)
Bo ona jest raczej kontynuacja prob Szczecina a potem Warszawy, tyle ze udana:) Alternator jest wziety wpost z polki w Swidnicy, gdie pewnie lezal od kiedy go zrobili dla Junaka, tak samo aparat zaplonowy.
Ze sa cechy jakies zblizone z trofka czy eska to i nic dziwnego bo to wszystko od jednego pomyslu pochodzi ale to w koncu jest normalne, zwlaszcza teraz, ze sie jedni inspiruja drugimi:)
No i faktycznie, ten nieszczesny (jako pomysl:) wahacz to akurat Gazelia miala na medal, emzetki mialy to silnie niedopracowane.
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
TomeK
PostWysłany: Pon Cze 12, 2006 10:31 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 781
Skąd: Bytom-Sójcze Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Chart 210 88'

bardzo faajny motocykl,szybki i zrywny szkoda tylko ze niema tyle mocy co MZ trophy , troche dziwne jest to ze lampa jest nieruchoma idzie wyrznac po nocy Razz. Sam bym kupil taka. MOim zdaniem jak na tamte czasy bardzo fajny motocykl idealny do policji
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Garu99
PostWysłany: Sro Sty 30, 2008 12:14 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 21
Skąd: Starachowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Ogar, Wsk 125, Jawa 50 typ 20 i 21, Romet Chart 210, Shl m17 Gazela

Ahhhhhh Ta Gazelka, dlamnie najpiekniejszy Polski motocykl, Mam gazele, odrestaurowywuje ja malowanie szpachlowanie mam juz cała kompletną oprócz koła przedniego, narazie dorwać niemoge go. Gazela jest super motocyklem, mogły być jakieś lepsze jednostki napedowe bo silnik W-2 miały skrzynke awaryjną ale pozatym super motocykl
_________________
Polskie Motocykle są najlepsze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
KarolDG
PostWysłany: Sro Sty 30, 2008 1:27 pm  Odpowiedz z cytatem
V-ce Admin
V-ce Admin


Dołączył: 24 Kwi 2005
Posty: 1245
Skąd: DG Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 104 problemy

Widzisz Waść datę poprzedniego posta?? jak byk 2006, a post o treści "gazela jest super(...)" nie wnosi nic do tematu.

Warn
_________________
+StARa M!łośĆ ,
cZasEm RDzEw!ejE+



Dzieci neostrady trzeba JEBA.....nować
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
poorwich
PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 8:59 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 324
Skąd: Pniewy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: na razie brak

Wiem, wiem, że bawię się w "archeologa", ale nie wiedziałem gdzie dać te zdjęcia SHL-ki Gazeli spotkanej na jednym z poznańskich osiedli:

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
kpt.witko
PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 11:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 538
Skąd: z Grodu Kraka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Scania CN 113 CLL czasem Scania Omni City

Fajna, nawet całkiem kompletna... Ale skoro straszy, to pewnie chorą ceną...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> SHL

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl