Autor Wiadomość
<  NYSA 501 K ' 1965
Bryan
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:05 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL

Witam,

Przedstawiam poniżej trochę zdjęć z obecnie realizowanego projektu.Smile






No i silniczek, naturalnie dolnozaworowy, po sporej walce udało się go odpalić i mimo wielu trudności chodzi równo SmileSmile


_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Bryan
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL

uto zapewne na fotach wygląda znacznie lepiej niż co niektóre nysy, jednak poświęconych parę chwil nad nią ujawnił wszelkie defekty oraz wpływ czasu.

Widok zewnętrzny:



Auto obłożone jest takimi ładnymi listwami w koło, ktoś pomyślał by, że ciekawy tuning z epoki, jednak mają one za cel usztywnienie poszycia gdyż konstrukcja szkieletu dawno tam nie istnieje.





Przód to też tylko papier...



..a do ciecia wystarczył by nożyk do tapet... gumówka w tym miejscy to przerost formy nad treścią... Smile

Wnętrze:

Zabrałem się za ocenę stanu ramy nadwozia...
deski pomocowane były wszelkimi znanymi mi sposobami, tak więc zapadła decyzja o wycinaniu...



a pod nimi istna impreza Smile













ale to mnie nie przeraża.. nie takie rzeczy się nitowało i nie takich powierzchni szpachla się trzyma...Smile

Tak więc nysa trafiła pod daszek i w miarę wolnego czasu coś się będzie dłubaćSmile


_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Bryan
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL

Nysa znalazła się w garażu i można było przystąpić do dokładnych oględzin stanu nadwozia.
Postanowiłem dla rozgrzewki zacząć pracę od tyłu gdyż ta część nadwozia wydawała mi się prostsza w naprawie… pozornie 

Na pierwszy ogień poszły tylne błotniki..ciach..





I z lewej strony



.

Niestety wcześniejsza diagnoza okazała się niebyt przesadzoną. Szkielet podłogi nie istniał. Był on łatany wielokrotnie a i ostatnie naprawy oddzieliły się od szkieletu nadwozia.
Pracę zacząłem od odtworzenia poprzeczek podtrzymujących nadwozie tylnej części. Było to bardzo ważne a jednocześnie ryzykowne gdyż istniało prawdopodobieństwo, że nadwozie zacznie się składać. Tak więc wszelkie prace wykonywałem powoli.

Do naprawy wykorzystałem dogięte na zamówienie profile – omegi, „Z” i kątowniki.



Pierw odtwarzanie fragmentów szkieletu do których dojdą poprzeczki podłogi. Aby piony nie zaczęły uciekać na boki, użyłem ot takiego sposobu ich równania…



Potem tylko rach ciach ciach i wszystko na swoim miejscu..Smile







Gdy piony były gotowe można było zająć się poziomami./

Niestety rama główna swoje już też przeżyła. Postanowiłem ją reanimować na tyle by wytrzymała z rok lub dwa aż zajmę się nią na poważnie.









Poczym można było na powrót połączyć burty..







Dzięki temu udało mi się w miarę usztywnić nadwozie, wcześniej po wycięciu desek było strasznie wiotkie. Zająłem się również odtwarzaniem lini podłogi…



W dalszej części prac nastąpiło spore patroszenie nyski, ogołocenie i wymontowanie ścianki działowej, oraz kabiny kierowcy.





W tym momencie można było już bez obaw zająć się naprawą nadwozia, a w szczególności odtworzeniem ramy podłogi oraz ścian bocznych. Relacją z tego etapu podzielę się niebawem….
_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Bryan
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL



Zacząłem kompletowanie tyłu od narożników aby w końcu spiąć tyl co by się nie rozjechał.. ciach ciach o i jest...Smile









Dokończeniu uległ również szkielet podłogi



no i w końcu znalazło się miejsce na wstawienie nowego stopnia..
.




no i na koniec odtwarzanie rantów błotników ...





( na zdjęciu załapał się jeden kolega forumowy który skusił się na pomoc przy dłubaniu ... kto to taki... WinkSmile )


no i na nowo dogięte obrzeża nadkola...



potem już tylko radosna twórczość przy mocowaniu ich i da da da da...>!!!!!


_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Bryan
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:14 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL

Witam!

poniżej kolejna partia zdjęć ../



Z uwagi, że będzie to przywrócony do oryginału kinowóz konieczna była tylna klapka której wstawienie stanowiło nie lada wyzwanie../Smile

Tył już prawie skończony tak więc zabrałem się za prace z przodu.../

oryginalne nadkole było dość zjedzone... a nowego niestety nie było Sad






Więc troche inwencji twórczej i udało się dorobić nowe




Stopień też był nielekko zjedzony tak więc konieczna była jego naprawa...




.. po złożeniu wszystkiego ..





No i cześć nadkola w komorze silnika..


_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Bryan
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL



Tył nadwozia oczyszczony zarzucony szpachlą...

Zająłem się następnie przodem...





następnie poszycie przodu..



a na koniec całość pod szpachlowana + mały facelifting maski.



Tyle na teraz.
_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Bryan
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL

Telenoweli ciąg dalszy SmileSmile

Pora zabrać się za prawą stronę.... Stopień podobnie jak z lewej strony nadawał się tylko do wycięcia i gruntownej naprawy... tak się i stało.. ale już zdjęć mi się nie chciało robić co by szybciej robota szła.../

Nadkole z tej strony było w dużo lepszym stanie i jego naprawa mogła ograniczyć się do małej wstawki



potem ruszyłem z grubszą robotą a mianowicie z przednimi błotnikami..



cięcie, klepanie, dopasowywanie, spawanie...







nadkole pod maską oczyszczone i zabezpieczone na przyszłość...



Potem, można było całość zapodkładować, obrobić do końca prawy błotnik i wstawić pas przedni co by tych dziur było mniej.. Smile



i nyska w pełnej okazałości...



Potem tradycyjnie szpachlowanko;)


_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
sanitariusz
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

uwielbiam takie fotorelacje. Very Happy
powodzenia w dalszym tworzeniu nyski od nowa! Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Delmut
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 1300
Skąd: Zabrze, Tychy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat & Seat

Obejrzałem i powiem szczerze: Jestem zawiedziony i zdegustowany!!

Po kilku kolejnych częściach telenoweli liczyłem, że w dzisiejszy wieczór poznam zakończenie, ale... poczekam na dalsze odcinki... Póki co to moja ulubiona telenowela... Serdeczne gratulacje
_________________
Maluchy: 1976 ST, 1984 ST, 1986 ST/FL, 1988 FL, 1989 BIS, 1991 Cabrio, 1994 Wadera, 1994 FL, 2000 HappyEnd
Inne: 1981 Polonez 3d, 1981 Predom N250C

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Hamer_mocne
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 1293
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p 1978

Aż miło patrzeć, kurcze kiedy ty masz czas na to wszystko, toż to projekt na pół życia, a tu już koniec widać Very Happy
_________________
Banda jajospuszczaczy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
phinek
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:47 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Wartburg 311, (Lyd1-211)

Obserwuję Cię na nysavan.mojeforum.net a że to się tak fajnie ogląda, to miłą chęcią poobserwuje i tutaj Wink

Swoją drogą to ile się takich Kinowych wersji zachowało?
_________________
Jak możesz to pomóż przekazując 1% na:
kolejrogowska.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Robi200
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 410
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kilka

sanitariusz napisał:
uwielbiam takie fotorelacje. Very Happy
powodzenia w dalszym tworzeniu nyski od nowa! Mr. Green

A już myślałem, że każde reanimowanie złomu, które jest pozbawione jakichkolwiek podstaw zdroworosądkowych uważasz za bezsensowne. A tu proszę Jesteś na tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3600
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Wajcha w podłodze - to norma w takiej nysie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Wto Lut 08, 2011 9:55 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7576
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Bryan, Jesteś kurde taki wielki, że nawet słów nie mam wcale!
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Sro Lut 09, 2011 1:38 am  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

mp79 napisał:
Wajcha w podłodze - to norma w takiej nysie?

Powszechna norma obyczajowa Laughing - niestety. Ale nie oryginał.
Fabrycznie wajcha w podłodze pojawia się po raz pierwszy we wrześniu 1972 r dla skrzyni 4 biegowej (sterowanie bezpośrednie), a dla 3 biegowej dopiero w sierpniu 1974 (przy czym pokrywa na skrzynce biegów i tak pozostaje starego typu i sterowanie odbywa się wodzikami, tylko wajcha jest "w podłodze" (bezpośrednie sterowanie 3b to dopiero lata 80.).
Tak więc na wajchę biegów przy kierownicy łapią się jeszcze pierwsze 4-5 roczników Nyski z nowym ryjkiem i 3 roczniki Żuków z nowym przodem.

A w 501 Bryana wajcha będzie jak trzeba Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> RESTO

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl