Autor Wiadomość
<  NYSA 501 K ' 1965
sanitariusz
PostWysłany: Sro Lut 09, 2011 3:12 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1659
Skąd: pokój bez klamek Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: mały i duży

Robi200 napisał:
sanitariusz napisał:
uwielbiam takie fotorelacje. Very Happy
powodzenia w dalszym tworzeniu nyski od nowa! Mr. Green

A już myślałem, że każde reanimowanie złomu, które jest pozbawione jakichkolwiek podstaw zdroworosądkowych uważasz za bezsensowne. A tu proszę Jesteś na tak.
biorąc pod uwagę ilość zachowanych egzemplarzy, to raczej nie jest bezsensowne ratowanie i choćbym nie chciał to muszę być na tak. Razz
poza tym uwielbiam oglądać zdjęcia jak z kupki złomu tworzy się coś sensownego, oczywiście na poziomie, a nie np. rzeźbienie przegniłego na wskroś fso 1500 blachą falistą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Bryan
PostWysłany: Sro Lut 09, 2011 8:45 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL

Delmut napisał:
Obejrzałem i powiem szczerze: Jestem zawiedziony i zdegustowany!!

Po kilku kolejnych częściach telenoweli liczyłem, że w dzisiejszy wieczór poznam zakończenie, ale... poczekam na dalsze odcinki... Póki co to moja ulubiona telenowela... Serdeczne gratulacje


Spokojnie końca się doczekasz... Na NYSAVAN staram się na bieżąco zamieszczać zdjęcia z postępu, ale wieści o końcu dam równolegle.Smile

Phinek napisał:

Swoją drogą to ile się takich Kinowych wersji zachowało?


Trudno powiedzieć, najwięcej kinowozów ostało się w wersji 522, do dziś służą w wojsku;) w przypadku 501 nie spotkałem się z innym, ale kto wie... Na N59 też trudno ocenić czy coś się ostało, miło by byłoSmile

Hummer_mocne napisał:
Aż miło patrzeć, kurcze kiedy ty masz czas na to wszystko, toż to projekt na pół życia, a tu już koniec widać Very Happy


No tu jest cześć bardziej drażliwa, ogólnie obecnie mało czasu mam na auta ze względu na prace i inne obowiązki, ale staram się każdą wolną chwilę na to poświęcić. Puki co NYSA pochłonęła ok 200 roboczo godzin.

mp79 napisał:

Wajcha w podłodze - to norma w takiej nysie?


Wajcha w podłodze to chwilowy wypadek przy pracy, trwają pracę nad przywróceniem jedynego słusznego sposobu sterowania skrzynia biegów.../

A na koniec dziękuję za dobre słowa ... A więc DO PRACY !!

[/list]
_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
mp79
PostWysłany: Sro Lut 09, 2011 6:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

sanitariusz napisał:
uwielbiam oglądać zdjęcia jak z kupki złomu tworzy się coś sensownego, oczywiście na poziomie, a nie np. rzeźbienie przegniłego na wskroś fso 1500 blachą falistą.

Jakie auto, taki remont. Już chyba lepiej na odpitol robić jakieś FSO, jakich jest jeszcze pełno, niż np. syrenę albo warszawę. Gdyby wszyscy mieli takie podejście do późnych 125p, one też byłyby już teraz rzadkością. I będą; to tylko kwestia czasu. Wtedy remont takiego auta czym popadnie będzie razić; teraz jeszcze nie razi, bo jest to jeszcze osiągalna zabawka, a budżet nie jest z gumy. Wink

PS. Bryan, jakiej grubości blachę dajesz na poszycie i jaką grubość ma fabryczna blacha na poszyciu? Pytam o niepordzewiałą, rzecz jasna Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
żukosław
PostWysłany: Sro Lut 09, 2011 8:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

Bardzo fajna relacja. Marian zaraził mnie trochę tymi nysami.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
syrena104BILI
PostWysłany: Sro Lut 09, 2011 10:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: pionki Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: syrena 104 , syrena105l

o szacun chłopie , kawał dobrej roboty to mi się podoba , ja mam też rodzinną nyse w ciągłej eksloatacji ale 522 z 91r i w 2008roku robiliśmy jej remont ale nie aż taki jak ty , my zmieńlisimy tylko przednie błotniki , silnik , przednie zawieszenie , tylne resory na wzmacniane , i półkę akumulatora -standardowo Very Happy
_________________
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , komar 2320 1971r , yamaha aerox 03r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
kpt.witko
PostWysłany: Sro Lut 09, 2011 10:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 538
Skąd: z Grodu Kraka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Scania CN 113 CLL czasem Scania Omni City

mp79 napisał:
sanitariusz napisał:
uwielbiam oglądać zdjęcia jak z kupki złomu tworzy się coś sensownego, oczywiście na poziomie, a nie np. rzeźbienie przegniłego na wskroś fso 1500 blachą falistą.

Jakie auto, taki remont. Już chyba lepiej na odpitol robić jakieś FSO, jakich jest jeszcze pełno, niż np. syrenę albo warszawę. Gdyby wszyscy mieli takie podejście do późnych 125p, one też byłyby już teraz rzadkością. I będą; to tylko kwestia czasu. Wtedy remont takiego auta czym popadnie będzie razić; teraz jeszcze nie razi, bo jest to jeszcze osiągalna zabawka, a budżet nie jest z gumy. Wink

PS. Bryan, jakiej grubości blachę dajesz na poszycie i jaką grubość ma fabryczna blacha na poszyciu? Pytam o niepordzewiałą, rzecz jasna Smile


Co za bzdury. Jak masz robić na odpier.... to lepiej w ogóle nie rób.

***

BTW. Jaki procent tej nyski będzie oryginalny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mp79
PostWysłany: Sro Lut 09, 2011 11:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Ja tam lubię niskobudżetowe projekty Smile
W przypadku tej nysy, taki projekt byłby oczywiście nieporozumieniem. Ale miej litość i nie porównuj tej fotorelacji z tym, na co może sobie pozwolić mało zamożny amator blacharstwa, posiadający przegnitego na wskroś poloneza caro. Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robi200
PostWysłany: Czw Lut 10, 2011 12:35 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 410
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kilka

Cytat:
No tu jest cześć bardziej drażliwa, ogólnie obecnie mało czasu mam na auta ze względu na prace i inne obowiązki, ale staram się każdą wolną chwilę na to poświęcić. Puki co NYSA pochłonęła ok 200 roboczo godzin.

roboczogodzina w Polsce w zależności od miejsca i warsztatu 100-300zł. Zatem sama robocizna na dzień dziesiejszy min. 20 000 a końca nie widać. trzeba mieć nieźle narąbane żeby nadal być miłośnikiem polskiej motoryzacji. Coraz częściej upewniam się że nie mamy równo pod sufitem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
żukosław
PostWysłany: Czw Lut 10, 2011 1:15 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

nie nie macie wróć nie mamy
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bryan
PostWysłany: Czw Lut 10, 2011 9:10 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL

Witam!

to od początku.


mp79

Do odbudowy użyłem profili z blachy 1,5 mm natomiast poszycia są z 0,8. Oryginalne poszycia były z blachy podobnej grubości, inaczej wygląda sprawa ze szkieletem tam fabrycznie było 1,2.

Nie wiem czy istnieje coś takiego jak niskobudżetowy remont. No chyba, że masz brykę w idealnym stanie a remontem nazywasz prze polerowanie lakieru WinkWink

Remont nysy pochłonął dotychczas ok 2 tys złotych, za to auto zyskało nowe drzwi 4 szt, nowy stopień tylnych drzwi, nowe oblachowanie, nowy szkielet podłogi oraz parę elementów na których mi zależało ale o tym później. Co ciekawsze sporą część tej sumy pochłonęły materiały eksploatacyjne jak tarcze do gumówki ( ponad 60 szt), tarcze do szlifowania i polerowania.

Na pewno wydatki drastycznie wzrosną w trakcie składania auta Wink ale liczę, że będę je znosił z większym spokojem.

kpt.witko

Co do oryginalności to celuje w przedział 95-100%, natomiast jeśli Pytasz ile z oryginalnej nysy pozostało to jedynie dach i poszycia do wysokości okien. Podobnie szkielet. Reszta wymagała wymiany.

Robi200


Robercie, nie siej takiego pesymizmu bo zaraz mnie odechce się grzebania, bo mi nikt za to nie płaci <lol>. A tak serio niestety warsztaty sobie cenią wszystko, na szczęście idzie znaleźć coś taniej.../


żukosław


Nie nie mamy !!!!![/b]
_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
mp79
PostWysłany: Sob Lut 12, 2011 9:12 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3632
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Bryan napisał:

Do odbudowy użyłem profili z blachy 1,5 mm natomiast poszycia są z 0,8. Oryginalne poszycia były z blachy podobnej grubości, inaczej wygląda sprawa ze szkieletem tam fabrycznie było 1,2.

Kabinę lublina (tam, gdzie wystąpiły lokalne przegnicia) połatałem 0,5, bo akurat taką miałem, ale lublin już drugą zimę się turla i rdzy nie widać.
Ramę skrzyni zrobiłem za to z grubszej niż fabryczna, bo 2,0 zamiast 1,5. Wypadek przy pracy, bo najpierw zamówiliśmy profile zimnogięte, a potem dopiero zabraliśmy się za rozwalanie starej skrzyni i okazało się, że grubość ścianki profilu to jednak zaledwie 1,5. Ale nie martwi mnie to; przynajmniej skrzynia tak szybko się nie rozleci. Poprzedniej kilka lat wystarczyło, a wcześniej wydawało mi się, że blacha stalowa tej grubości jest nieśmiertelna Smile
http://www.fpm.onmoto.pl/viewtopic.php?t=6063&postdays=0&postorder=asc&start=0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grobus
PostWysłany: Sob Paź 22, 2011 8:47 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 69
Skąd: świdnica Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: warszawa

co sie nie chwali??????????????!!!!!!!! postepami Ćwierkały jaskółki ze cos sie dzieje i to duuuuużo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bryan
PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 7:53 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MADE IN PRL

Witam SmileSmile

Dzieje dzieje.... ogólnie parę fot poniżej:)Smile






































_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
KarolDG
PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 9:37 pm  Odpowiedz z cytatem
V-ce Admin
V-ce Admin


Dołączył: 24 Kwi 2005
Posty: 1245
Skąd: DG Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 104 problemy

Świetnie dobrane kolorki. Teraz najprzyjemniejszy etap- uzbrajanie Smile
_________________
+StARa M!łośĆ ,
cZasEm RDzEw!ejE+



Dzieci neostrady trzeba JEBA.....nować
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Robi200
PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 10:59 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 410
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kilka

dajesz rade chłopie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> RESTO

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl