Autor Wiadomość
<  JELCZ M 11/ Csepel
arkadiusz tasior
PostWysłany: Sro Cze 14, 2006 9:10 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 372
Skąd: ŚLĄSK Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: STAR 244 POŻARNICZY

Typ silnika- RABA D2156HM6U
pojemność skokowa- 10350 ccm
moc silnika- 142 kw
skrzynia biegów-ZF S6-90V-734.5
Masa własna-9000 kg
Miejsc siedz- 30 plus 1
Miejsc stojących- 70
prędkość maksymalna- 68,6 km
ilość drzwi- 3, otwierane pneumatycznie
podwozie- Ikarus 260 csepel
ps- ZIELONY prosiłbym ciebie o uzupełnienie danych na temat pojazdu, Dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Zielony
PostWysłany: Sro Cze 14, 2006 7:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 287
Skąd: Puławy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: MPK a czasami PKS

W latach 80 JZS mające wytwarzać 5 tys. autobusów rocznie, wykonywały rocznie około 3,5 tys. autobusów. Rynek domagał się dużo większej ilości pojazdów.
W 1983 zapadła decyzja o wspólpracy pomiędzy JZS a węgierskim Ikarusem/Cseplem. Węgrzy dysponowali około 4 tys. wolnych podwozi typu Ikarus 260/280. W październiku 1983 podpisano umowę o kooperacji Jelcz-Csepel. Węgrzy mieli dostarczać podwozia, by Polacy zabudowywali je w Jelczu. Strona polska podwozia spłacała PF 126p, Starami.
Prototyp Jelcza na podwoziu Csepel, zbudowano jeszcze w 1983. Autobus wysłano na testy do Budapesztu. Tam pracownicy Politechniki Budapesztu, przeprowadzili komputerowe obliczenia wytrzymałościowe. Nowy autobus otrzymał oznaczenie M11.
Jelcz M11, miał 11 długości. Rama kratownicowa podwozia ze współpracującym szkieletem nadwozia, spawana z profili zamkniętych. W prototypowych egzemplarzach pękała kratownica. Jednak wyeliminowano to wzmacniając ją. Obie osie sztywne, na miechach pneumatycznych i amortyzatorach. Prędkośc maksylmana 82 km/h. Silnik umieszczono w podwoziu, w połowie długosci. Wymusiło to wysokie umieszczenie podłogi. Wewnątrz podłoga była całkowicie płaska. Skrzynia- 5+1, manulalna Csepel ASH75.2. Mechanizm kierowniczy- wspomagany hydraulicznie, śrubowo-kulkowy. Hamulce- dwuobwodowe, pneumatyczne, automatycznie regulowana siła hamowania. Hamulce postojowy i "ręczny' także pneumatyczne. Drzwi w układzie 2-2-2. Fotele z peerki. Z tym że w M11 stosowano układ siedzeń tak jak w Ikarze. Szczegółowa kompletacja układu siedzeń bywała różna.
Autobus ten zdobył ogromną popularnośc. Unifikacja z Ikarami 260/280, wytrzymałość na kiepskie drogi i przeciążenia spowodowały duży popyt na ten autobus.
Obecnie M11 są nadal wykorzystywane w komunikacji miejskiej, PKS. Zyskały przydomek Mig.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arkadiusz tasior
PostWysłany: Sro Cze 14, 2006 10:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 372
Skąd: ŚLĄSK Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: STAR 244 POŻARNICZY

Dziękuję za informacje a czy wiadomo ci coś ZIELONY o wersjach specjalnych Jelcza np w służbach mundurowych lub też Jelcza w niepotowej zabudowie lub nietypowym wykorzystaniu
np- autobus sanitarny, barobus itp??
ps- Czy mógłbyś i uzupełnić dan eo innych pojazdach, które wymieniłem w innych tematach??Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sk2011
PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 6:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: Lublin Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p FL '90

Wnętrze - widok na przód.

Pulpit.

Skrzynia biegów.

Silnik.

Most tylny.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
gemba_WAA
PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 6:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 196
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126,B6

ale shit Mr. Green dobrze, że w warszawie było ich tylko 5 i pokasowali je do 2002
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sk2011
PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 7:16 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: Lublin Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p FL '90

Nie znasz się. Migi są zajebiste pod każdym względem, tak samo jak Ikarusy. Przejedź się to zrozumiesz. Z resztą to jest na podwoziu 260.88, więc macie cuś pozornie podobnego - Ikarusy 260.04 i 280.26.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
simon.templar
PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 12:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 46
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3

Tak, to była całkiem udana konstrukcja.
Co do układu siedzeń to nie był zgodny z Ikarusem. Zgodność ta to były dorabiania zakładowe przy remopntach, przestawieniach. Poczatkowo było to bardziej zgodne z PR110U za wyjatkiem tylnej cześci gdzie jak w Ikarze nie było foteli, no i dwoma RÓŻNYMI fotelami bocznie do kierunku jazdy na tylnych nadkolach (ciekawostka w tamtym czasie, o ile pamiec mnie nie myli to prawy jednoosobowy a lewy ten 1,5 z przodu PR-ki).
Fotele standartowe, czerwone skajowe, jak w PR110U.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
gemba_WAA
PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 1:03 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 196
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126,B6

i właśnie jako jedną z głównych wad należy wymienić berlietowe siedzonka Razz (choć akurat warszawskie ich nie miały)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert Świder
PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 10:37 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1248
Skąd: Kołobrzeg Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Nysa 522 W / 1985, Nysa 522 S / 1981, Nysa 501 T / 1965, Citroen BX / 1987

W Kołobrzegu jest kilka takich w pks czy też w kom. miejskiej chyba jeden został. Jest też jeden bez drzwi po środku, tylko z przodu i z tyłu. moim zdaniem miały one nawet lepsze przyspieszenie niż zwykłe jelcze pr 110, tak mi sie wydaje jeżdżąc nim z miasta do domu
_________________
Nyso-mani wszystkich krajów - łączcie się !!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Misiek425
PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 4:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 187
Skąd: Gdańsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro Plus 1,6 GSI Polonez Caro 1,4

W Gdańsku nie jeździ już zaden Ikarus ani jelcz http://www.zkm.pl/visualsys/foto2.php?uchw=ik28
_________________
boże jak sobie pomysle ze najlepsze lata mojego życia upłynęły mi w tym podskakującym grzechoczącym karłowatym pierdzielu

kwintesencja esencji Opel Omega A po prostu klasyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Robert Świder
PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 5:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1248
Skąd: Kołobrzeg Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Nysa 522 W / 1985, Nysa 522 S / 1981, Nysa 501 T / 1965, Citroen BX / 1987

ciekawe co z nim zrobili-na żyletki?
_________________
Nyso-mani wszystkich krajów - łączcie się !!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dziadek
PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 5:56 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 842
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: borysewicz

jak nie sprzedali ich na żadnym przetargu to tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Misiek425
PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 4:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 187
Skąd: Gdańsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro Plus 1,6 GSI Polonez Caro 1,4

1 przegubowiec i 1 krótki zostały na okazyjne przejazdy pokazowe sporo dogoywa na złomowcu w okolicy budowy stadionu w gdansku letniewie
_________________
boże jak sobie pomysle ze najlepsze lata mojego życia upłynęły mi w tym podskakującym grzechoczącym karłowatym pierdzielu

kwintesencja esencji Opel Omega A po prostu klasyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
sk2011
PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 4:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: Lublin Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p FL '90

Pocieszająca wieść - http://phototrans.eu/14,308811,0.html
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
wlodek
PostWysłany: Wto Mar 31, 2015 10:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 684
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Lekko przyschnięty kotlet.

Po Bielsku-Białej i okolicach jeździł niedawno taki oto MIG. Jak się okazuje z opisu ma pójść na żyletki - jak niestety często bywa ze słomianym zapałem niektórych pasjonatów.

http://open.phototrans.net/14,744851,0,Jelcz_M11_SB_7800K.html
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Ciężarówki i autobusy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl